- Чернігівський реабілітаційний центр "Відродження"
Реабілітаційною комісією Центру для кожної дитини на підставі індивідуальної програми реабілітації складається індивідуальний план реабілітації, який забезпечує послідовність реабілітаційного процесу.
Учасниками реабілітаційного процесу є: діти, їхні батьки або законні представники, лікарі-педіатри, лікарі-неврологи дитячі, лікарі-психіатри дитячі, фізичний терапевт, лікар-ортопед-травматолог дитячий, лікар-фізіотерапевт, лікар з лікувальної фізкультури, лікар фізичної та реабілітаційної медицини, лікар-стоматолог дитячий, ерготерапевт, вчителі-реабілітологи, Монтессорі-терапевт, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, асистенти вчителів-реабілітологів, вихователі, практичні психологи, соціальні педагоги, музичний керівник, інструктори з фізкультури, фахівці фізичної реабілітації, асистенти фізичного терапевта, сестри медичні, сестри (брати) медичні з масажу, сестра медична з дієтичного харчування, соціальні працівники , молодший медичний персонал та інші фахівці, які беруть участь у процесі надання реабілітаційних послуг.
План реабілітації включає комплексні заходи:
- сімейноцентровану допомогу за програмою раннього втручання, що надається дітям раннього віку (до 3-х років) і їхнім сім’ям;
- медичну і фізичну реабілітації, що включають нагляд і консультації лікарів, фізіотерапевтичні процедури, лікувально-профілактичні заходи;
- навчання дітей соціально-побутовим навичкам в побуті, в кабінеті соціально-побутової адаптації;
- працетерапії (ручна праця) та профорієнтації підлітків в кабінетах глинотерапії, комп’ютерному, швейному, деревообробному, з 3-D моделювання;
- психологічної реабілітації, що включають психологічну діагностику і корекцію, нейрокорекцію, сенсорну інтеграцію в сучасній кімнаті сенсорно-інтегративної терапії, каністерапію, заняття з використанням системи інтерактивної віртуальної реальності «Nirvana» тощо;
- педагогічної корекції, у т.ч. заняття з Монтессорі-терапії, ігро-терапії, музико-терапії, танцювально-рухової терапії, лого-терапії, заняття з дефектологом із використанням сучасного інтерактивного обладнання Inbord;
- організація дозвілля, залучення дітей та їх родин до участі у публічних заходах — виставках творчих робіт, концертах, виставах тощо.
Форма отримання заходів та режим відвідування:
Діти мають можливість отримувати заходи у формі одного з режимів:
- у відділенні ранньої реабілітації (абілітації) для дітей від 3-х до 7-ми років із денною формою отримання послуг щоденно або через день (крім суботи і неділі) у першу зміну (з 9.00 до 12.30 год) або у другу зміну (з 13.00 до 16.00 год) ;
- соціальної реабілітації, для дітей з інвалідністю віком від 8-ми до 18 років із денною формою надання послуг щоденно або через день (крім суботи і неділі)позмінно: у першу зміну (з 9.00 до 12.30 год) або у другу зміну (з 13.00 до 16.00 год) ;
- у групах раннього втручання для дітей віком від народження до 3-х років (включно) із відвідуванням через день (крім суботи і неділі) з 10.00 до 12.30 год. або за індивідуальним графіком;
- у відділенні тимчасового цілодобового перебування, приймаються діти з міста або області, і мають можливість цілодобового проживанням протягом курсу реабілітації (мінімальний термін - 21 день).
- у відділенні служби соціального патронажу обслуговуються місцеві діти із важкими формами захворювань. Їм послуги надаються за місцем проживання.
Діти в Центрі перебувають разом з батьками або супроводжуючою особою.
Робота персоналу з обслуговування дітей (безпосередньо реабілітаційні послуги) розпочинається з 8.00 години і закінчується о 17.00 годині.
Робота в суботу забезпечується чергуванням персоналу за графіками змінності з 8.00 до 14.00 години.
Обідня перерва:
з 12.30 до 13.00 години - для медичних і педагогічних працівників;
з 13.00 до 13.30 години - для працівників адміністрації.
Переваги отримання послуг на базі Чернігівського центру «Відродження»:
- Діти отримують комплексну реабілітацію із застосуванням різноманітного обладнання, у тому числі високотехнологічного, використання висококваліфікованими спеціалістами сучасних методик.
- Діти можуть отримати цю допомогу не з 3-4 річного віку, а з перших днів життя (ранній цілеспрямований комплексний вплив на розвиток дитини).
- Групи перебування дітей в Центрі іноді є єдиним можливим місцем перебування дітей зі складними порушеннями розвитку.
- Групи короткотермінового перебування дітей сприяють тому, що інтегровані діти стають більш успішними у масових закладах.
- Діти з невиліковними прогресуючими захворюваннями мають можливість отримати послуги з паліативної допомоги.
- Батьки, розпочинаючи отримувати кваліфіковану допомогу спеціалістів Центру, більш виважено приймають рішення про подальший освітній або реабілітаційний маршрут своєї дитини.
- За концепцією комплексної реабілітації, яку розробляють на базі Центру, реалізується мета не лише відновлення фізичного здоров’я, а й становлення особистісного та соціального статусу вихованців.
- В основу процесу комплексної реабілітації покладено принцип організаційно-технологічного поєднання програм медичної, психологічної та соціально-педагогічної реабілітації.
Спеціалісти Центру є постійними учасниками і доповідачами науково-практичних конференцій, симпозіумів в тому числі і міжнародних.
Повідомлення фахівців про методики роботи друкуються у спеціальних виданнях; досвід роботи поширюється через засоби масової інформації.
Центр постійно співпрацює з місцевими органами влади, державними закладами міста і області в напрямку розширення реабілітаційних послуг та охоплення ними дітей з порушеннями розвитку.